Docent computerlessen

Als docent computerlessen verzorg je computerlessen aan groepjes van acht tot tien volwassenen. Het doel is om de digitale vaardigheden van de deelnemer te vergroten. Daarnaast bevordert het ook de taal. De les duurt wekelijks twee uur. Het computertraject duurt maximaal 8 weken.

Omschrijving
Er zijn verschillende trajecten waar je als docent computerlessen aan de slag kan. Zo zijn er cursussen voor beginners, voor deelnemers die nog geen of weinig ervaring hebben met computers, en voor gevorderden, voor deelnemers die doorstromen uit de basiscursus of al beschikken over meer digitale vaardigheden.

Tijdens de lessen is er aandacht voor digitale (kantoor)vaardigheden, zoals het gebruik van Microsoft programma’s zoals Word, Excel en PowerPoint. Ook inloggen bij DigiD en het online contact met instanties behoort tot de lesstof. De les wordt gegeven in het Nederlands en helpt de deelnemer om tegelijkertijd te oefenen met de taal.

Tijdsinzet
De computertrajecten variëren van 6 tot 8 weken. De lessen vinden wekelijks plaats en duren twee uur per les. Er is lesmateriaal ontwikkeld voor elk traject, waar de computerdocent gebruik van maakt. Stichting Mano biedt ook een basistraining aan, zodat je goed voorbereid van start gaat. Tijdens het traject heb je een vast aanspreekpunt waar je terecht kunt voor vragen en advies.

Wij vragen:

• Een goede beheersing van de Nederlandse taal;
  • Voldoende digitale vaardigheden;
  • Kennis van Microsoft programma’s is een pré;
  • Een open, nieuwsgierige houding en interesse in culturele diversiteit;
  • Enthousiasme en geduld om anderen iets uit te leggen;
  • Beschikbaarheid van 2 a 3 uur per week voor een periode van 6 tot 8 weken.

Wij bieden jou

• Lesmateriaal voor de computerlessen;
  • Een coördinator die jou begeleidt en aan wie je vragen kunt stellen;
  • Deelname aan verschillende trainingen van Stichting Mano, waaronder een basistraining;
  • Een vrijwilligersvergoeding.

Achtergrondinformatie Stichting Mano
Stichting Mano zet zich in voor een inclusieve samenleving. Met onze programma’s willen we kwetsbare Rotterdammers in staat te stellen om als actieve burger (weer) mee te doen aan de maatschappij. Daarbij brengen wij verschillende stadgenoten op duurzame wijze met elkaar in contact.