Abdelaziz uit Syrië gescout door Neptunus Schiebroek

Neptunus Schiebroek heeft zich versterkt met een nieuwe centrumspits. Abdelaziz uit Syrië werd gescout door Frans, de directeur van Skateland, en de verwachtingen zijn groot aan beide kanten. “Abdelaziz is thuis in het team en wij zien genoeg groeimogelijkheden.”

De onderhandelingen begonnen omdat Abdelaziz kwam skaten, samen met de tijdelijke bewoners van het opvangschip in de Persoonshaven dat om de hoek lag bij Skateland. De bewoners werden daar eind 2021 uitgenodigd voor skatelessen en toen ging het gesprek met de Nieuwe Rotterdammer al snel over voetbal.

Zo werd Abdelaziz gescout door een vriendenteam van Neptunus Schiebroek dat uitkomt in de 5de klasse, en heeft hij inmiddels zijn debuut gemaakt. En ondanks een 8-0 nederlaag, vooral door veel uitval door covid, zien beide partijen een kansrijk toekomstperspectief. “Abdelaziz blijft aangehaakt en ziet potentie in het team, en wij zijn ervan overtuigd dat hij kan uitgroeien tot de topspits die wij nodig hebben”, stelt Frans.