Aan de slag met elektriciteitsdraden en andere klusjes!

Zelf even een klusje klaren in huis. Dat lijkt soms makkelijker dan het is. Daarom organiseerden wij vanuit ons programma voor statushouders SamenDoorSamen dit jaar ook voor het eerst de kluscursus voor vrouwen. En dat werd een groot succes!

Want je huis schilderen of een elektriciteitsdraad vervangen. Hoe doe je dat eigenlijk? Of hoe kun je dit stap voor stap het beste aanpakken. En hoe kun je het best een gat boren in de muur en de juiste maat plug bepalen? Of hoe maak je zelf een verlengsnoer? Tijdens vier bijeenkomsten gingen de vrouwen ermee aan de slag en leerden zij bijvoorbeeld hoe je een elektriciteitsdraad naar een lamp kan verlengen.

Ook kregen zij tips en trucs op het gebied van het zelf schilderen of witten van het huis. En de dames gingen ook meteen bij Stichting Mano aan de slag waar nog wat lijstjes en schilderijen opgehangen moesten worden om kantoor verder op te vrolijken. Hartstikke handig om deze dames in huis te hebben!