Aan de slag met activiteiten op cruiseschip Volendam

We zijn begonnen met het organiseren van activiteiten op het cruiseschip Volendam. Op het schip van de Holland America Line worden momenteel zo’n 1100 vluchtelingen uit Oekraïne opgevangen. Gemeente Rotterdam heeft ons benaderd om de dagbesteding te organiseren. Ondertussen draaien de taallessen en knutselactiviteiten op volle toeren. Gisteravond was de eerste workshops cv maken voor werkzoekenden.

Iedere dinsdag en woensdag worden er taallessen Nederlands gegeven voor jongeren en volwassen in het Theater ‘World Stage’ op Deck 5. Gisteravond is ook de workshop cv maken met een opkomst van 25 belangstellenden. Onder begeleiding van professionals van Stichting Mano en tien enthousiaste vrijwilligers gingen de deelnemers aan de slag met een cv, waarmee ze in Rotterdam en regio op zoek kunnen gaan naar betaald werk.

Op deck 8 hebben we een Speel & ontspanningsplek voor kinderen gebouwd en ingericht. Hier kunnen kinderen ongestoord lekker spelen en ravotten met elkaar. De moeders houden zelf een oogje in het zeil en ruimen na afloop alles netjes op. Voor de oudere kinderen staan er twee tafeltennistafels en een tafelvoetbaltafel (die laatste met dank aan Jeugd Sport- en Cultuurfonds Rotterdam, waarvoor grote dank uiteraard!).

Moederdagcadeautjes!
Vrijwillige docenten creativiteit Saskia, Janny, Natascha en Tetyana gingen al met de kinderen aan de slag tijdens de knutselactiviteit ‘Zoo making’. De prachtigste dierentuinen verschenen zo op het dek. De kinderen en moeders gingen razend enthousiast te werk. En aanstaande zaterdag staat de volgende knutselactiviteit op het programma! Dan worden er Moederdagcadeautjes geknutseld!

Vanaf zaterdag is er ook dansles voor kinderen en jongeren. Dan organiseren Jeugd Sport- en Cultuurfonds Rotterdam en de docenten van Got2Groove (www.got2groove.nl) een dansclinic. En er zullen de komende weken nog heel veel activiteiten volgen!