3 en 4 mei Heroes & Champions Sportkamp

Het was een bijzondere week: 3 en 4 mei vond de eerste editie van het Heroes & Champions sportkamp plaats, een co-productie van Stichting Het Vergeten Kind en Stichting Hoedje van Papier. Heroes & Champions is een jaarlijks terugkerend sportkamp op het sportterrein Papendal in Arnhem voor 200 kinderen die noodgedwongen in opvanglocaties wonen. 200 kinderen die stuk voor stuk een verhaal met zich meedragen konden twee dagen lang hun zorgen opzij zetten en zich ongestoord uitleven in de buitenlucht. Sporten, spelletjes spelen, slapen in een tent en feesten!

Johnny de Mol opende het sportkamp en Juvat Westendorp en hiphop docente Nina Fi Schmid verzorgden een dance warming up. De kinderen genoten gedurende twee dagen van sportactiviteiten en spelletjes en werden aangemoedigd door Arnold Vanderlyde, Francis Beukeveld, Romy Monteiro en Antje Monteiro. Ook konden de kinderen zelf streetart maken, een hiphop workshop volgen of aan de slag als verslaggever.

‘s Avonds was er uiteraard een bonte avond. Verzorgd door Saar Koningsberger en Jamai Loman, konden de kinderen genieten van een dance battle met Juvat, een karaoke show, een ‘Hoedje op, hoedje af’ Sportquiz en een aantal optredens.

We hopen dat de kinderen mooie herinneringen aan deze dagen zullen overhouden. Wij zullen ze in elk geval niet vergeten!

Heroes & Champions (5)Heroes & Champions (2)Heroes & Champions (1)Heroes & Champions (3)Heroes & Champions (6)Heroes & Champions (4)